Direktlänk till inlägg 27 november 2009

Har fortfarande inte fått info om varför vi VAR modererade....

Av Marie Sundwall - 27 november 2009 21:03

men läste en väns blogg och de hade blivit påsläppta idag och då var jag ju bara tvungen att gå in och titta om vi också hade blivit det... Och det hade vi... Har ju "bara" vart uppe på läktaren sen i Maj så det var väl dags... Eller är det ett sting av dåligt samvete inför 1 års dagen av massuteslutningen som gjorde att de släpper på oss igen??? Vem vet med Sekten!!!! Man kan ju hoppas att det är en lösning på gång, men jag tror ju inte detta... Eller är det kanske ett nytt onyktert infall av h*n som slängde ut alla för ett år sedan?? Vem vet?? Vi får väl se hur länge vi får vara kvar denna gången...


Fick till min förvåning med mig gubben till Karlssons idag när han kom hem efter jobbet... Fick köpt en massa adventspynt... Och även en del julklappar... Fast jag får nog åka dit någon gång utan barnen... Gick ju liksom inte att köpa till dom nu när de var med... Får bara hoppas att vi får ha kvar slingan på utsidan i år... Förra året var det någon som tyckte de skulle ha den i stället... De tog även några av grannarnas... Blir så trött... Går ju inte att spika fast slingan om man säger så... Men har i alla fall tagit lite stripes av gubben och satt fast den med... Vi får väl se...


Så nu sitter alla adventsstakar och stjärnor uppe... Får åka iväg och köpa lite lampor i morgon... Hade ju köpt en del till stakarna, men givetvis så var mellanpojkens stjärnas lampor sönder... Och det är sådana där små lampor... Får ta med mig en så jag får rätt...


När jag bodde hemma så hade jag en metallstjärna med en rund röd plastskiva i mitten... Jag bara älskade den stjärnan och den var MIN!!! När jag flyttade hemifrån så fick min kära mor för sig att ge bort den... Tror ni jag blev skogstokig eller... Den var ju MIN!!! Men, men... borta var den... Efter några år så flyttar mina föräldrar in i en lägenhet inne i stan och det var en gammal man som bott där de senaste åren... Och hans anhöriga hade väl inte tömt lägenheten så där jättebra... Så när vi går igenom skåpen så hittar mamma en kartong med en lapp som det står "adventsstjärna" på... Och kan ni gissa vad som ligger i??? En exakt likadan stjärna som jag hade... Så den fick jag... ler... Tror ni jag blve glad eller?? Förlät min mor på stubben för att hon gett bort min gamla... ler... Gubben min avskyr den så jag har i några års tid haft den i tvättstugan, men i år fick den hedersplatsen i köket... ler.... Till hans förtret... Men nu är det dags att ta fram den så alla kan se den... Den kanske inte är så där jättevacker men den har ju alltid funnits i mitt rum vid juletid... Så man får ju tillbaka barndomskänslan man fick så här innan jul...


Mycket prat om ingenting igentligen... Hoppas ni får en trevlig helg.. För det tänker jag ha...


KRAMAR!!!!

 
 
Lotta

Lotta

27 november 2009 23:10

Få se hur det kommer gå på HBK i fortsättningen för alla påsläppta.
Låter mysigt med allt pyntande, själv har jag satt armarna i kors på den fronten. Ser väldigt naket ut hemma hos oss i dessa pynttider. Men inte kul att ha allt uppe till slutet av januari, för kan inte tänka mig att hemmavarande sonen har nåt intresse av att tända och släcka stjärnor och ljusstakar, inte heller att plocka undan allt. Men, men det blir fler jular......
Synd att ni inte får ha utebelysningarna ifred, finns knäppgökar överallt.

http://anncharlottehogbom.blogg.se

 
Marie

Marie

27 november 2009 23:43

Skulle vi säga nått som inte passar sekten så åker vi ju ut med huvudet först... utan info givetvis... ler...

Förstår att du inte pyntar och har dig... Hade inte jag heller gjort om vi skulle åkt i väg så... Är rätt så avundsjuk på er, men vi får vänta tills barnen är större och kan klara sig själva... Kan kanske iofs bli en lite längre resa i sommar då jag tänkt ta ut mammadagar som jag har kvar... Så tanken är att jag blir hemma hela sommaren... Det skall bli skönt och välbehövligt...

http://zupermom.bloggplatsen.se

 
Jonny

Jonny

28 november 2009 05:08

Gud va jag blir avundsjuk, nu kommer alla mina vänner att försvinna in i en sluten värld, där bara dom utvalda får känna av gemenskapen. Varför klev vi av, vill också kunna få chansen att kyssa dom besudlade "liktorns" fötterna. Tror ni mima FD vänner att om jag: lovar och svär att aldrig ifråga sätta hur var Gunnar tänker, piskar min rygg, samtidigtigt bära törnekrona på min resa, har ett uns av chans att kunna göra comeback. Kommer att sakna er, alla.



ett försök till lite satir, lycka till nu. Nu ska jag packa matlåda och iväg ut i den stora världen för att jaga HBK,are med min fina mördarmaskin, kram på er.
Jonny.

http://anncharlottehogbom.blogg.se

 
Lotta

Lotta

28 november 2009 11:19

Visst är det så Marie. Alla tider har sin charm, ni har ju barnen hemma, det har ju inte vi. Vad är mysigare än att se deras förväntansfulla ögon inför julklappar och mys.
Men åren går fort, det här med långresa blir väl oftast det som kommer sen.
Kram på er

http://anncharlottehogbom.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Sundwall - 15 augusti 2012 14:39

I morgon kommer dagen då jag måste inse att mardrömmen är sann... :-( FAN oxå... :-( ...

Av Marie Sundwall - 31 juli 2012 12:14

Flyr fältet ett par dagar för att se om det får oss att vakna ur denna mardröm!!!! :-( ...

Av Marie Sundwall - 29 juli 2012 21:08

HELVETES DJÄVLA SKIT!!!!!!!!!

Av Marie Sundwall - 28 juli 2012 08:23

Låt det vara en mardröm som vi snart vaknar ur!!!!!!

Av Marie Sundwall - 28 juli 2012 06:04

NEJ!!! NEJ!!!

Ovido - Quiz & Flashcards