Alla inlägg under november 2009

Av Marie Sundwall - 15 november 2009 19:43

Så när barn 1 är på väg att bli friskt och barn 3 fortfarande är dålig så börjar barn 2 få feber och snuva och hosta... SUCK!!!! Som tur är så skall gubben jobba i morgon men frågan är om han igentligen är tillräckligt frisk för det... Men så är det när man inte har "tid" att vara hemma och vara sjuk.... SUCK!!!!


Skulle städa bakom kylen häromdagen... Inga större problem med att få fram det... När vi sätter in kontakterna igen så går säkringen och gör det 2 ggr till... SUCK!!! Tillslut får vi i kontakterna utan att säkringen går... men två dagar senare upptäcker jag att frysen inte funkar... SUCK!!! och vi har fortfarande inte fått igång den... Vi har inte heller lyckats få in kyl/frysen på sin plats heller då den fastnat i golvet... SUCK!!!!


Skulle köra igång diskmaskinen innan... För att få igång den måste man trycka på två knappar... 1 för att starta den och 1 för att den skall gå igång... Knapp 1 funkar... MEN INTE KNAPP 2!!!! SUCK!!!!


Vad är det som händer??? Varför skall allt drabba oss??? Och då har jag ändå inte tagit upp att våran värmeväxlare inte funkar som den skall heller... Kör man den på vanligt jordat uttag så går jordfelsbrytaren och huvudsäkringen... SUCK!!!! Så nu går den på ojordatuttag... Så ett tips är att inte röra den på utsidan... SUCK!!!!


Funderar på att gå och dra täcket över mig och inte komma fram förrens alla är friska och allt elektriskt är som det skall...


Zupermom



Av Marie Sundwall - 12 november 2009 10:41

Så var då hela famijen sjuk, förutom jag... suck... Det hostas från alla håll och kanter... Och eftersom jag börjar misstänka att det är knorren som har slagit sig ner i vårat hus och jag den enda som "hunnit" ta vaccinet så får jag sköta om hem och familj... Det brukar jag ju iofs göra men ändå... Inte med 4 sjuka i familjen... suck...


Vad jag menar med "hunnit" ta vaccinet är att de gånger jag skulle åka med barnen så har vaccinet varit slut, och när det väl finns så är de redan sjuka... Så det blir nog inget vaccin för dom eller gubben...


Gubben skulle prompt in och jobba idag, trots hosta och feber... Men det funkade i ca 2 timmar, sen kom han hem... Han skulle iofs "bara" jobbat halvdag då jag har möte på jobbet idag som jag vill/behöver gå på... Så jag skall strax göra mig i ordning för det...


Skall ju fira pojkarna, fira farsdag och äta gås på lördag... Blir nog bara jag som kommer då... Övriga får stanna hemma... suck... Lär ju bli en hel del gås över så jag tar med hem till dom istället... Och presenterna får de väl få en annan gång annars tar jag med de oxå... Det löser sig nog...


Tyvärr så missar pojkarna simavslutningen, men de överlever nog det oxå... Det får bli en ny simskoleomgång till våren igen...


Men nu skall jag hoppa in i duschen...


Zupermom

Av Marie Sundwall - 10 november 2009 14:40

Nu kom nästa barn hem och är sjukt... Så nu är det VAB x 3.... SUCK!!! Fattas väl bara att vi vuxna också får en släng av detta trevliga...


Sen blir jag tokig för en annan sak oxå... Syrran skall ju gifta sig i februari... OCH JAG VET INTE VAD JAG SKALL HA PÅ MIG!!!! Grabbarna skall ha mörk kostym vilket innebär långklänning för mig... Men jag varken trivs eller ser bra ut i långklänning... Kan man ha en stickad klänning på bröllop?? Eller måste jag ha en långklänning?? Någon som vet?? HJÄLP!!!!


Har ju iofs tid att hitta nått men ändå... Har tittat runt på olika klädsajter men hittar inget jag vill ha eller har råd med... Ja ja... Får väl ge mig ut i kläddjungeln när barnen är friska igen...


KRAMAR


Zupermom

Av Marie Sundwall - 10 november 2009 08:32

Så har då nästa barn insjuknat i hosta och feber... Så nu är det två barn sjuka... Än så länge så klagar ingen av dom på muskelvärk eller nått annat så det verkar inte som någon av flunsorna... Vi håller tummarna...


Så det blev VAB igår, är ledig idag, VAB på onsdag, APT möte på torsdag (gubben får jobba halvdag) och VAB på fredag... Så då vet ni hur min vecka ser ut... Och eftersom barnen är sjuka så håller vi oss hemma så är det någon som vill komma och hälsa på så är ni välkomna på egen risk...


Stora grabben fyller 9 år i morgon... Får fira honom så gott det går... Han äter ju inget när han är sjuk så vi får se vad vi hittar på till frukost och middag... Vem vet... Tårtan kanske han äter... Fast jag är skeptisk...


Nu skall jag skicka det friska barnet till skolan...


Ha en bra dag, för det skall jag försöka ha...


Zupermom



Av Marie Sundwall - 9 november 2009 11:00

Tyckte det var dags att förnya sig lite, så jag flyttade hit i stället...


Hoppas att ni  som läser min blogg följer med och fortsätter läsa här...


Ha en bra dag...


Zupermom

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards