Direktlänk till inlägg 14 februari 2010

Bröllop i dagarna 3...

Av Marie Sundwall - 14 februari 2010 21:05

Gick hem tidigare från jobbet i fredags för att hinna packa det allra sista innan avresan på eftermiddagen. Hämtade barnen och så kom gubben hem och packade in oss i bilen och körde mot Thorskogs slott. Syster yster och hennes karl hade bestämt sig för att gifta sig där uppe...


Kom dit, checkade in och fick våra rum högst upp och brevid varandra med dörr i mellan så barnen kunde komma in till oss. Blev dax för middag och det var en god laxförrätt som följdes av en underbar hjorträtt och sen en pärondessert... Massa goda viner var det oxå... Så underbart gott. På fredagkvällen på slottet så var det bara de närmsta familjemedlemmarna som var med. Hans föräldrar, syskon med respektive och från oss då så var det pappa, bror med respektive och så våran lilla familj.


Kom i säng hyfsat ok, klockan var nog runt halv 12. Då sov barnen sedan länge... Det skulle ju bli en tidig uppgång och en lång och intensiv lördag...



Vaknade och gick ner och åt en jättegod hotellfrukost, tittade sedan när syster yster gjordes i ordning och sedan upp och reka i stallet med lilltösen som skulle vara brudnäbb tillsammans med brudgummens systerdöttrar. Det blev lunch vid 12 och då började de första gästerna droppa in.  Kl 15 började bröllopet i stallet och det var så fint och de var så fina, både brudparet och näbbarna... Kusin vitamin sjöng en par låtar och tårarna rann både på bruden och mig... Det var säkert fler tårar som föll men det var bara dessa jag såg...


När vi kom ut från stallet så stod våran räddande ängel    där och väntade med lillfisen... Den barnchaufför vi först bokat fick avboka akut och då ryckte denna ängel in... TACK M2.... Så det var bara att stoppa in barnen i hennes bil och vinka farväl till dom och sedan kunde festen börja...


Till förrätt var det en svampsoppa som var gudomligt god.. Fast nu gick jag händelserna i förväg... När vi skulle sätta oss så drar jag ut stolen, böjer mig fram och letar bakom mig med händerna efter stolen samtidigt som jag börjar sätta mig ner... Enda problemet var att där inte fanns någon stol så jag sätter mig pladask på rumpan med fötterna i vädret... Blev lite snopen och det var många som rusade fram för att hjälpa mig upp, men slog mig gjorde jag inte...

Att jag alltid skall skämma ut mig...   


Men tillbaka till maten... Först soppa, sedan fick de andra oxfilé men jag hade beställt vegetariskt till mig.. Underbart gott... Till dessert en salt smörglass med tillbehör... Och givetvis underbart goda viner till...


Talen och skratten avlöste varandra under kvällen och tillslut var det då dags för bröllopstårta och bröllopsvalsen... Så god tårta och så fin dans...


Sedan blev det disco med dj... Men eftersom jag hade så ont i fötterna avstod jag från att dansa utan satt och pratade med gubben i stället. Det blev tidig läggning för oss... 01.00 gick vi upp på rummet...


Idag var det gemensam frukost för alla ca 70 gäster som sovit över... Sedan utcheckning och avlösning av barnvakten...


Allt som allt en underbar helg....


Tack Yster och nyblivne maken för denna helgen... Och du yster... Jag tror precis som du att det var mamma som satte igång radion för er...


KRAM!!!!

 
 
 Åse

Åse

17 februari 2010 09:19

Säger bara vilket sagobröllop du har varit på. Man blir lite avis för ett sånt bröllop skulle man själv vilja ha. Tur att du inte slog dig när du ramlade, fast kan tänka mig att det blir en sak som bröllopsgästerna kommer att minnas.

Kram

http://aseaseblogg.se

 
Lotta

Lotta

20 februari 2010 15:26

Det här lät verkligen trevligt. Tur att din vurpa gick bra.
Kram

http://anncharlottehogbom.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Sundwall - 15 augusti 2012 14:39

I morgon kommer dagen då jag måste inse att mardrömmen är sann... :-( FAN oxå... :-( ...

Av Marie Sundwall - 31 juli 2012 12:14

Flyr fältet ett par dagar för att se om det får oss att vakna ur denna mardröm!!!! :-( ...

Av Marie Sundwall - 29 juli 2012 21:08

HELVETES DJÄVLA SKIT!!!!!!!!!

Av Marie Sundwall - 28 juli 2012 08:23

Låt det vara en mardröm som vi snart vaknar ur!!!!!!

Av Marie Sundwall - 28 juli 2012 06:04

NEJ!!! NEJ!!!

Ovido - Quiz & Flashcards