Alla inlägg den 20 februari 2010

Av Marie Sundwall - 20 februari 2010 22:06

Fick knappt upp dörren i morse när jag skulle ta mig till jobbet... Fick skottat trappen och skulle ställa mig på gången... Trodde jag ja... Fick snö upp till knät och när jag vänder mig och så ser jag att snön är ännu högre längre ner på gången... SUCK!!! Så det fick bli till att skotta gången så jag överhuvudtaget skulle kunna komma ut på trottoaren... SUCK!!!


Fick pulsat till jobbet, sista biten på vägen då gångbanan fortfarande inte blivit skottad... SUCK!!!!


Pulsade till konsum på "rasten" och även efter jobbet då jag fått order hemifrån att köpa godis och ostbågar... Pulsade hem och satte mig i soffan en stund...


Barnen var lite uppspelta av någon anledning och de två små ville störa brorsan som ville vara i fred på sitt rum... Som jag/varnat för OTALIGA gånger så klämdes någons fingrar...  Denna gången lilltösens tumme... In med tummen under kallt vatten, jag ut och börjar skotta ut bilen då jag vid första anblicken anser att det där får nog farbror doktorn titta på... Pojkarna springer till farfar OM vi måste ge oss iväg... Gubben kommer ut och tar över skottningen och jag går in till lilltösen för att se hur det är... Tummen svullen, intrycknaden har gått ut, hon kan böja liiite på tummen, ingen STOR smärta vid böjning, rörande och tryckande på tummen... Så vi bestämmer att vi åker inte till farbror doktorn... I stället klär vi på oss, går bort och skall hämta pojkarna för att gå till pizzerian för att äta middag... Pojkarna var snabba hos farfar att be om mat så de satt och åt när vi kom dit, så det blev bara jag, gubben och lilltösen som gick för att äta... Eller rättare sagt... Jag och gubben gick, tösen fick åka pulka... Och det tyckte hon var kul... ler... Hon satt framlänges, baklänges, låg ner och skrattade så hon kiknade hela vägen... Samma visa på vägen hem sen... Så det är nog ingen större fara med tummen...


Tittade på Super G medans vi åt, såg Anjas lopp och blev glada för att hon i alla fall tog sig ner men trist att hon inte fick medalj.. Fast den tjejen borde få bragdmedaljen IGEN... Hon är fantastisk... Suverän... Helt otrolig...


Gick till svärfar för att hämta pojkarn och dricka lite kaffe...


Blir nog en ganska tidig kväll idag då jag jobbar 7-21 i morgon... Jag som enda ordinarie... Fast de vikarier som jobbar är vana och "nästan" ordinarie så det kommer inte bli några problem...


Vill passa på att gratulera några vänners dotter som med sin kompis vann en resa till Dubai... STORT GRATTIS TJEJER.... HA EN RIKTIGT TREVLIG RESA!!!!


Men nu blir det sängen för mig....



KRAMAR!!!!


Ovido - Quiz & Flashcards