Direktlänk till inlägg 3 mars 2010

Magsjuka...

Av Marie Sundwall - 3 mars 2010 16:41

Hade vi en snabbis av här... Gick och la oss vid 12 i måndags... Vaknade halv 1 av att gubben säger att pojkarna kräks... SUCK!!! Tog hand om dom och fick ringt jobbet, skola och dagis... Tur nattpersonalen har en mobil som man kan ringa till... Gick och la mig igen vid halv 3... Då hade det värsta avtagit... Ena sonen hade kräkts i sin säng så han fick sova hos oss... Jag somnade väl vid halv 4... Vaknade när gubbens mobil larmade på morgonen men somnade snabbt om igen... Fick sova till halv 9... Upp och ta hand om barnen... De fick lite proviva och efter en stund en liten yoghurt var... Jag kände hur min mage var i olag så jag åt ingenting... Slocknade på soffan vid lunch och sov väl en timma... Väcks av barnen som är hungriga... Vad ge 3 hungriga barn varav 2 kräkts?? Fanns ingenting hemma så jag fick masa mig till affären för att köpa lite fiskbullar och middagsmat för både tisdag och onsdag... Könde när jag värmde maten att magen fortfarande var i olag så jag åt ingenting då heller... Hade bara ätit lite makaroner och köttfärs vid 11... Men jag var inte hungrig... Grabben ville se Magnus och Brasse shower så vi satte på det på dvd´n... Gissa vem som slocknade efter 10 min?? Jo jag... sov väl en timma till... La barnen vid 8 och 9... Den store fick vara uppe tills hans far kom hem så han kunde bädda åt honom... Jag fixade inte det... La mig vid halv 10 och slocknade direkt...Vaknade i morse och mådde bra igen... Även barnen är friska igen... Och tur är väl det... Har inte riktigt tid med sjukdomar nu...


Fick åkt in till K-backa idag för att försöka få tag i lite väskor till resan... Ville först ha hårda dragväskor men det fanns inte på Coop... Så in till Kungsmässan och väskaffären där... Jo tjena... jag betalar inte 1200-2000 för en väska... Gick in på Claes Olsson och där fanns för 600... Men det blev mjuka för 199 kr i stället... Köpte 2 st och en reseadapter... Fick även köpt lite t-shirts och 2 klänningar till barnen fast inne på H&M då... Sen blev det lunch med gubben på Mc Donalds...


Jobbar hela helgen, och på söndag skall vi på kalas till en tös som blir 1 år... Fattar inte var tiden tar vägen... Tycker inte det var längesedan hon kom till världen...


Ledig måndag och då skall jag på ett nytt hemskemöte!!!! Fy fan säger jag bara... Har sån ågren så det finns inga ord... Men nog om det nu... Mår bara dåligt om jag skriver/tänker på det....


Men har ju trevligare saker att tänka på i slutet av nästa vecka... ler... Då åker vi till Egypten en vecka... Skall bli så skönt att komma iväg och få annat att tänka på ett tag... Barnen har längtat sedan vi bokade resan i höstas... Gubben och jag passar på att fira 10 år som gifta där nere... Och lämpligt nog kommer barnvakter ner dagen innan... ler... Min faster och hennes familj hade visst bokat samma hotell som oss... ler... Så de har lovat att vara barnvakt på bröllopsdagen så vi i alla fall kan äta en lugn och mysig middag ihop utan barnen... ler...


Skall nu gå och ta hand om denna evinnerliga tvätt... Den tar ju aldrig slut.... SUCK!!!!


KRAMAR!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Sundwall - 15 augusti 2012 14:39

I morgon kommer dagen då jag måste inse att mardrömmen är sann... :-( FAN oxå... :-( ...

Av Marie Sundwall - 31 juli 2012 12:14

Flyr fältet ett par dagar för att se om det får oss att vakna ur denna mardröm!!!! :-( ...

Av Marie Sundwall - 29 juli 2012 21:08

HELVETES DJÄVLA SKIT!!!!!!!!!

Av Marie Sundwall - 28 juli 2012 08:23

Låt det vara en mardröm som vi snart vaknar ur!!!!!!

Av Marie Sundwall - 28 juli 2012 06:04

NEJ!!! NEJ!!!

Ovido - Quiz & Flashcards