Alla inlägg under april 2010

Av Marie Sundwall - 25 april 2010 19:30

Var i väg förra helgen till Tyskland för att titta på husbilar. Vi åkte ner med "gamla" husbilen och hade som mål att titta på 5 st. Det slutade med att vi bara tittade på 2... De var likadana, lika gamla men med lite olika tillbehör. Vi bestämde oss mer eller mindre på hemvägen för den ena. Så nu har vi mailat fram och tillbaka till säljaren och allt är klart för hämtning och betalning nästa helg...


Vi har bokat flyg ner denna gången och även bokat hyrbil. Det är ju ändå 10 mil mellan flygplatsen och husbilen. Sen kör jag och gubben den hem på lördag...


Har även införskaffat en hel del saker som skall in i den när vi kommer hem... Det skall bli så kul att få "fylla" den med våra saker...


Längtar som en tok tills husbilen är klar att få köras här hemma... Premiärturen blir förmodligen till en dobermann träff med svärfars hund och hennes alla syskon...


Denna helgen skulle vi vart iväg på 75-års fest i Örebro. Tyvärr så blev både gubben och sonen sjuka under veckan så vi fick tråkigt nog avboka detta trevliga kalas... Hoppas ni hade trevligt utan oss...


Av Marie Sundwall - 12 april 2010 10:07

På torsdag så hoppas jag vi kommer iväg i hyfsad tid, antingen med husbilen eller vanliga bilen... Resan går söder ut till Tyskland. Har 4 husbilar att titta på, men det är igentligen bara 3 som är intressanta... Den 4:e tror jag inte vi kan använda långsoffan till x:säng... Så då försvinner den... Men spännande är det... LÄNGTAR SOM EN TOK!!!


Vikten då... Jo då den går neråt... Har ju vägdag i morgon, men "tjuvväger" mig varje morgon så jag har koll på hur det går... Kanske man kan med att gå i bikini till sommaren... Kan jag iofs ändå, men hade vart skönt om några fler kg är borta...


Har ont i benen/knäna idag... Beror på jobbet... Har ju jobbat i helgen och då känns det i benen efteråt... Våra golv är utom all kritik... Som tur är så är det en ombyggnation på G och då blir det bättre golv men tills dess får jag ha ont...


Skall snart iväg med tösen på gympa. De blivande 0:orna träffas och har gympa tillsammans så de lär känna varandra tills skolan börjar i höst... Sen senare är det dax för tandläkaren med henne... Så även om jag är ledig idag så är det ändå fullt upp... Men så är det ju med familj...


Blir en kort arbetsvecka nu... Ledig idag, jobbar ti och ons ledig to, fr, lö och söndag... Och sen börjar jag nästa vecka med att jobba kväll i 2 dagar... Känns skönt...


Skickar en massa kramar till en kollega som har det lite jobbigt nu... Om du läser här så vet du att jag tänker på dig... KRAMAR!!!!


Men nu skall vi göra oss i ordning för gympan...


Kramar till alla som vill ha....

Av Marie Sundwall - 6 april 2010 20:08

Började dricka idag igen... Pulver alltså... Inget annat...     Fick visst med gubben på det oxå... Så här skall det gås ner i vikt till sommaren... Jag dricker 4 mål och äter ett mål vanlig mat... Kör så en vecka och ser om det ger resultat, gör det inte det så går jag nog över till bara pulver...


Wish us luck...


Ovido - Quiz & Flashcards