Av Marie Sundwall - 28 juni 2010 14:43

Detta har vi hunnit med nu under 3 helger...

Först var det 40 års kalas hos bror, sedan på lördagen åkte vi tidigt till Trosa. Det är en bit att åka men det gick rätt bra ändå... Kom dit och träffade våra goda vänner Greven och Grevinnan och efter en stund om Jonny och Lotta dit oxå, fast utan husbil. Tog oss en sväng på marknaden i Trosa. Hittade ett par solglasögon man sätter utanpå de vanliga glasögonen... SUVERÄNA!!!! Älskar dom...

Flyttade oss från Trosa till hamnen i Oxelösund. Låg lite fler bilar där men vi fick plats oxå... Jonny och Lotta var med en stund, sedan åkte de hem för de skulle jobba dagen efter...

På söndagen kom Jonny ner med arbetslastbilen till hamnen och tog en kaffepaus. Sen tog vi oss en tripp till Femöresfortet och tog en guidad tur där. Himla kul att se var Stig Bergling var placerad som chef innan han gick över till den ryska sidan... Åkte ner till hamnen sen igen och åt en snabb lunch och sen kom Jonny och Lotta ner för en snabb kaffe...

Hemresan var lite jobbig, vet inte om jag somnade eller bara tappade koncentrationen allt för länge men jag kom VÄLDIGT nära en annan bil... Så in på första bästa rastplats och vila i sängen en stund... Sen gick resten av resan bra... Men lite skraj blev jag allt... Hua....

Helgen efter var det dags för Gränna och fira tidig midsommar... Jag och 2 barn åkte tidigare då mellan sonen skulle på kalas på kvällen. Så han och gubben kom upp tidigare... Som vanligt så var det Greven, Grevinnan, Jonny och Lotta som var med... Satt inne i hos G & G på kvällen och hade det trevligt... Spelade musik och pratade... Fick besök av Leena och hennes man (som jag tyvärr glömt namnet på)

På lördagen tog vi en midsommar lunch och då hade G & G dotter och hennes kille och deras lilla dotter kommit och gjort oss sällskap... Gick sedan ner till hamnen för att äta glass och det var mumsigt... Tog vägen om ställplatsen för att se om det låg några HBK´are där som vi kunde omvända... he he... Hittade några men det var en som både jag och gubben reagerade på... Det var en bil som vi träffat på vår första resa med den andra husbilen när vi var i Mora... Så de gick vi och pratade med en stund... De är med i HBK men hade börjat inse att det nog inte står rätt till i den klubben... Så de följde med oss till baren i hamnen en stund och sedan följde de med till våra bilar ett tag...

Sedan på söndagen var det dags att börja dra sig ut på vägen igen... Körde till Örebro och övernattade hos svägerskan med familj... Den familjen har utökats med en Tyson... En liiiiiiiiiiiiiten chihuahua... Söt som attans men väldigt liiiiiiiiiiten... Nästa morgon drog gubben tidigare med sin jobbil och jag och barnen åkte senare mot Karlstad där gubben skulle jobba ett par dagar... Åkte till Bomstadbadens camping och där var supermysigt.. Så dit kommer vi åka fler ggr... Åkte hem på onsdagen för att packa om bilen och för att vara på 90-års kalas på torsdagen... Åkte från kalaset direkt upp till Uddevalla för att fira midsommar med en kompis sedan tonåren och hennes familj...

Var oxå en mysig camping men kanske i största laget... Tyvärr så var det någon som "lånade" 2 stolar av oss på natten och eftersom var och varannan campare har sådana stolar så var det inte lätt att hitta lånaren... Så det blev till att köpa 2 nya... Som tur var så var de ännu billigare än sist så det sved inte riktigt lika mycket i plånboken... Men bara liiiiiite...

Så nu får bilen stå och vila ett par dagar... Så den orkar med nästa tripp som vi inte vet vart eller när den blir av...

Lite uppdatering har ni nu fått...

Ha en trevlig sommar för det är inte säkert jag bloggar igen förren till hösten...

Av Marie Sundwall - 3 juni 2010 16:22

för sommaren... Skall bli så skönt att bara vara ledig... Jobbar iofs ons, to och fre nästa vecka oxå och sen går jag på 9 veckors ledighet... Har en massa föräldradagar att ta ut så det passade jag på att göra i sommar...

På tisdag skall jag åka och reg.besikta husbilen... LÄNGTAR!!! Hoppas att det inte är några problem bara... Vill ju ut och åka...

Tyvärr blir det ingen resa med den innan midsommar, (om den nu går igenom) för nästa helg skall brorsan firas... Han fyller gubbe... Dvs 40... Så lördagen går åt där... Kanske, kanske det blir en liiiiiiiiiiiiiten tripp lö - sö men det är inget bestämt än...

Skall strax åka och handla lite middagsmat... Grillade igår men det blir nog grillat i dag oxå... Älskar sommaren och all grillning...

Sommaren verkar ha kommit oxå, solen strålar och värmer så gott... Fast var tvungen att köpa mig en liten kofta idag när jag och dotra var och lunchade med M2 och hennes dotter.... Vinden var kylig och jag hade bara ett linne på mig... Så jag hittade en svart fin sak inne på Lindex...

Men nu har jag inte tid att sitta här mer... Återkommer efter helgen, har väl iofs inget nytt att berätta då då jag jobbat som sagt...

Ha det bra!!!

Av Marie Sundwall - 25 maj 2010 09:33

Dit åkte vi i helgen med den "gamla" husbilen... Eftersom vi fortfarande inte kan köra med den nya... Förhoppningsvis så blir det tillåtet efter den 8 Juni för då skall den reg.besiktas Så här hålls det tummarna nu kan jag lova...

Men åter till helgen... Jag var ledig på fredagen så jag åkte med gubben in till stan på morgonen för att hämta hem husbilen. Körde hem och började packa in det som skulle med. Var ju inte så mycket men det tog ändå tid... Trodde vi skulle komma iväg runt 15 tiden men först vid halv 5 kom vi iväg... Tog det rätt lugnt upp och stannade och åt middag på Mc Donalds i Skövde... Kom fram strax efter 8 och tog den sista platsen... Våra vänner hade kommit dit tidigare på dagen så de väntade på oss... Stod och pratade en stund och diskuterade våra andra vänner som tyvärr inte kunde komma... Helt plötsligt så kommer de!!! Vilken överraskning... De ställde sig framför våra bilar då vi ändå inte skulle köra någonstans, och där stod de inte i vägen för andra heller...

Försökte sitta ute en stund men det var alldeles för mycket mygg så vi satte oss i en husbil och tjötade och hade trevligt... Jag och gubben gav upp vid 1 halv två, men de andra fortsatte visst ett par timmar till... Fick oss en skön sovmorgon på lördagen, åt frukost inne då barnen tyckte det var lite kallt ute... Umgicks med de andra en stund innan det var dax för lunch för oss... Fick tittat på en slussning oxå, det gillade barnen... Mellangrabben fick t o m hjälpa slussaren lite... Då var han stolt...

De andra gick iväg och tittade på museumet som ligger i närheten, men vi stannade vid bilen och bara njöt av solen... När de andra kom tillbaka var det dax att börja förbereda middagen... Blev ju givetvis grillat och hemlagad potatissallad... SÅ GOTT!!!! Sen blev det kaffe med likör och fikabröd...

När myggen började titta fram igen så gick vi in i en husbil och umgicks... Det sprang en hund lös hela eftermiddagen/kvällen/natten och ägarna visste tydligen om detta men brydde sig inte.... Vi försökte få tag på den men den sprang bara undan... På morgonen fick vi veta att den ramlat i kanalen men lyckats ta sig upp på en klippa där den suttit hela natten och skällt... De hade plockat upp den med en båt... Vissa människor skall inte ha djur alltså... Helt sanslöst...

Vi gav upp vid halv 1 och de andra fortsatte som vanligt ett par timmar till... De har ju inte barn att ta hand om dagen efter... ler... Men de var rätt trötta på morgonen oxå... ler....

Började hemfärden vid halv 1, tog det lugnt och var hemma runt 6 tiden... Började packa ur och tömma husbilen på det som är vårt och som skall in i den nya...

Det var en underbar sista helg med den gamla husbilen... Hoppas helgerna med den nya blir lika bra eller t o m bättre...

Av Marie Sundwall - 4 maj 2010 20:35

Husbilen alltså... Hämtade hem den i helgen som var... För er som vill veta så kommer här en redovisning...

Vaknade vid 5 på fredagen. Väckte barnen och gjorde oss i ordning. Allt var packat och klart för avfärd. Vid halv 7 kom svärfar för att köra oss till flygplatsen. Pojkarna gick till fritids och tösen följde med oss då dagis inte öppnar förrens 7.

Kom till flygplatsen runt halv 8, checkade in väskan och tog en snabb frukost, dvs var sin macka och en kopp kaffe. Misstänkte att det inte skulle serveras nått på planet och det hade vi rätt i. Kommer nog dröja innan jag flyger med Ryan Air igen. Visst de är billiga men lite service vill man ju ha. Planet lyfte i tid dvs 8.45 och 10.20 landade vi i Düsseldorf/Weeze. Gick och hämtade ut hyrbilen vi beställt och det var en liiiiiiiiiiten Ford Fiesta. Tror gubbens rygg fick rätt mycket stryk av de obekväma stolarna i den, för han hade ont hela helgen sen... Stackaren...

Stannade till på en Burger King på vägen för lite lunch, och vi var framme hos säljaren ca 12. Han var hemma och väntade på oss. Gick igenom det sista, skrev alla papper. Han hade fixat reg.skyltar och försäkring åt oss... Så då återstod ju bara det tråkiga... Betalningen... Han tog checken och åkte till banken... Han sa att han skulle vara hemma på 20 min... Efter nästan en timma började vi bli oroliga... Även hans fru blev det... Hon försökte ringa hans mobil men den låg ju givetvis kvar hemma... Så det var bara att fortsätta vänta... Tillslut kom han tillbaka... Det hade strulat lite på banken... De hade skickat honom till en annan bank, och där visste de ingenting heller, så de hade ringt till en annan bank i Frankfurt, men där skulle visst alla gå på lunch, men de hittade visst någon som var kvar tillslut och som kunde hjälpa till... Så äntligen kunde han få sina pengar...

Då uppstod ett problem... Det var bara gubben som fick köra hyrbilen och enl. den tyska försäkringen på husbilen var det bara han som fick köra den. Det slutade med att jag körde husbilen och gubben hyrbilen. Eftersom vi även hade en svensk försäkring chansade vi på att jag fick köra husbilen på den. Då var klockansca 15.00 Det tog oss 30 min att komma till hyrbilsåterlämningen, men så skulle ju bilen tankas oxå. Körde till tappen och sen tog det ca 20 min att komma tillbaka till återlämningen. Fredag eftermiddag säger ju allt... Tysk rusningstrafik är INTE kul... suck...

Sen körde gubben husbilen uti fall att något skulle hända. När klockan var 17 kom vi äntligen ut på motorvägen och kunde börja färden mot Sverige... Blev en del småstopp på vägen och när klockan var 00.30 parkerade vi på ställplatsen i Flensburg... Då var vi GANSKA möra båda två... Kröp ner i sovsäckarna och somnade på två röda sekunder...

Kom iväg på lördagsmorgon runt halv 9. Hade funderingar på att shoppa lite när vi ändå var i Tyskland, men kände att vi ville hem så vi struntade i det... Resan genom Danmark gick smärtfritt och utan problem så vi dundrade över bron till Sverige...Stannade till i Helsingborg på Biltema för att köpa lite saker vi behövde, lite kablar, en dörrmatta, ljus, lite porslin och lite annat smått och gott...

Strax utanför Varberg hör vi ett konstigt ljud. Det lät som att en taklucka var öppen... Och det var det... Så jag fick stå/ligga och hålla i den tills vi kunde stanna... Fick satt fast den provisoriskt... Det var låset på insidan som gett med sig så det blir till att fixa nytt sådant samt limma fast ytterluckan mot innerluckan igen.. Borde nog kolla över alla luckorna så det inte är fler som är lösa...

Kom i alla fall hem strax efter 18. Tog en fika hos svörfar med två av barnen. Hämtade sedan upp sonen hos kompisar och så tog vi en liten tripp med husbilen så de fick åka lite till pizzerian där det blev middag... På kvällen kom en kompis upp och så satt vi i husbilen och pratade och drack lite öl/cider...

Söndagen sen var en riktig slappar dag. Började packa in i husbilen men det är inte lätt att hitta platser till allt... Blir nog omflyttningar allt eftersom... ler... Tog en sväng till IKEA och köpte lite madrasser och annat bra att ha saker...

Så nu står bilen här utanför och glänser... Hoppas att det inte tar allt för lång tid att få den svensk... Vill ut och semestra i den nu... Har iofs lovat barnen att vi skall sova i den till helgen... Men det blir här på gatan bara... ler.. Vad gör man inte för de små liven...

Av Marie Sundwall - 25 april 2010 19:30

Var i väg förra helgen till Tyskland för att titta på husbilar. Vi åkte ner med "gamla" husbilen och hade som mål att titta på 5 st. Det slutade med att vi bara tittade på 2... De var likadana, lika gamla men med lite olika tillbehör. Vi bestämde oss mer eller mindre på hemvägen för den ena. Så nu har vi mailat fram och tillbaka till säljaren och allt är klart för hämtning och betalning nästa helg...

Vi har bokat flyg ner denna gången och även bokat hyrbil. Det är ju ändå 10 mil mellan flygplatsen och husbilen. Sen kör jag och gubben den hem på lördag...

Har även införskaffat en hel del saker som skall in i den när vi kommer hem... Det skall bli så kul att få "fylla" den med våra saker...

Längtar som en tok tills husbilen är klar att få köras här hemma... Premiärturen blir förmodligen till en dobermann träff med svärfars hund och hennes alla syskon...

Denna helgen skulle vi vart iväg på 75-års fest i Örebro. Tyvärr så blev både gubben och sonen sjuka under veckan så vi fick tråkigt nog avboka detta trevliga kalas... Hoppas ni hade trevligt utan oss...

Av Marie Sundwall - 12 april 2010 10:07

På torsdag så hoppas jag vi kommer iväg i hyfsad tid, antingen med husbilen eller vanliga bilen... Resan går söder ut till Tyskland. Har 4 husbilar att titta på, men det är igentligen bara 3 som är intressanta... Den 4:e tror jag inte vi kan använda långsoffan till x:säng... Så då försvinner den... Men spännande är det... LÄNGTAR SOM EN TOK!!!

Vikten då... Jo då den går neråt... Har ju vägdag i morgon, men "tjuvväger" mig varje morgon så jag har koll på hur det går... Kanske man kan med att gå i bikini till sommaren... Kan jag iofs ändå, men hade vart skönt om några fler kg är borta...

Har ont i benen/knäna idag... Beror på jobbet... Har ju jobbat i helgen och då känns det i benen efteråt... Våra golv är utom all kritik... Som tur är så är det en ombyggnation på G och då blir det bättre golv men tills dess får jag ha ont...

Skall snart iväg med tösen på gympa. De blivande 0:orna träffas och har gympa tillsammans så de lär känna varandra tills skolan börjar i höst... Sen senare är det dax för tandläkaren med henne... Så även om jag är ledig idag så är det ändå fullt upp... Men så är det ju med familj...

Blir en kort arbetsvecka nu... Ledig idag, jobbar ti och ons ledig to, fr, lö och söndag... Och sen börjar jag nästa vecka med att jobba kväll i 2 dagar... Känns skönt...

Skickar en massa kramar till en kollega som har det lite jobbigt nu... Om du läser här så vet du att jag tänker på dig... KRAMAR!!!!

Men nu skall vi göra oss i ordning för gympan...

Kramar till alla som vill ha....

Av Marie Sundwall - 6 april 2010 20:08

Började dricka idag igen... Pulver alltså... Inget annat...     Fick visst med gubben på det oxå... Så här skall det gås ner i vikt till sommaren... Jag dricker 4 mål och äter ett mål vanlig mat... Kör så en vecka och ser om det ger resultat, gör det inte det så går jag nog över till bara pulver...

Wish us luck...

Av Marie Sundwall - 25 mars 2010 21:18

Tyvärr (eller vad man skall säga) så är barnen med på nästan alla bilder och eftersom jag inte gärna lägger ut dom här så finns det inte så många kvar att välja på. Men hittade några till i alla fall... Så håll till godo...

Finbesök av Vargen!!!

U   Utsikt från balkongen över pooler och bort mot huvudbyggnaden

Bild framifrån på hotellets entré...