Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Marie Sundwall - 6 januari 2010 19:34

Igår vid lunch började det snöa... Och det höll på hela dagen så när jag skulle åka hem igår efter jobbet var jag tvungen att skotta in bilen på parkeringen... ler... Det brukar ju vara tvärtom... ler...


Snöandet fortsatte sen hela natten så i morse när vi vaknade så var vi mer eller mindre insnöade... Var väl en halvmetersdriva framför ytterdörren, nedanför trappan var det en driva på ca en meter och vid parkeringen var det väl oxå en meters driva. Den fanns ju iofs mycket tack vare plogningen som skett under natten men ändå... Så det var bara att börja skotta så man kunde ta sig ut...


Barnen har inte vart inne mycket idag, så de lär somna fort i kväll... Det har åkts snowracer, pulka, grävts tunnlar m.m Jag och gubben var ute med hunden innan oxå, fick för oss att vi skulle gå slingan, men det var oskottat där så det var ganska jobbigt att gå där kan jag säga... Så vi gick över till att gå på skottade vägar efter ett litet tag.. Men det känns i benen och ryggen efter promenaden... Även kinderna känns rosiga... ler...


När vi kom in så gjorde jag en irish coffée till gubben och en baileys coffée till mig... Tyckte vi hade förtjänat det... ler...


Nu hoppas jag inte det kommer mer snö i natt, då jag börjar jobba tidigt i morgon... Har varken lust eller tid att skotta ut oss...


Kramar...

Ovido - Quiz & Flashcards